یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی

۱۵ بازديد

انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی

با توجه به آب و هوای کشور، وجود وسایل سرمایشی و گرمایشی یکی از نیازهای اصلی هر محیط بسته ای اعم از منزل، محل کار، مدرسه و... می باشد. معمولا در انتخاب وسایل سرمایشی و گرمایشی به مصرف انرژی کم توجه بسیاری می شود. پس از انتخاب و خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی نوبت به نصب آن می رسد که نصب این وسایل را می توانید به تاسیسات نوبهار بسپارید. در ادامه به بررسی انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی می پردازیم.

انواع وسایل سرمایشی

وسایل سرمایشی گوناگونی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها انرژی خاصی را برای کار کردن نیاز دارند. از پر کاربرد ترین وسایل سرمایشی به موارد زیر می توان اشاره کرد.

کولر آبی

یکی از رایج ترین و قدیمی ترین وسایل سرمایشی، کولر آبی است. این نوع کولر قیمت مناسب و بازدهی قابل قبولی دارد.

کولر گازی

یکی دیگر از انواع سیستم های سرمایشی، کولر گازی است. کولر گازی در مناطقی که آب و هوای خشک دارند کارایی زیادی دارد. کولر گازی در مقایسه با کولر آبی از توان سرمایشی بالاتری برخوردار است.

چیلر

چیلر یکی از انواع وسایل سرمایشی می باشد که به عنوان وسیله گرمایشی نیز می توان از آن استفاده کرد.

نصب و تعمیر کلیه وسایل سرمایشی همچون نصب کولر گازی توسط تکنسین های تاسیسات نوبهار انجام می شود.

 

انواع وسایل گرمایشی

وسایل گرمایشی مختلفی در بازار وجود دارند که نصب و تعمیر آنها توسط تکنسین های تاسیسات نوبهار انجام می شود. برخی از رایج ترین وسایل گرمایشی عبارتند از:

بخاری

یکی از معروف ترین سیستم های گرمایشی، بخاری می باشد که در سایزها و مدل های مختلفی ساخته می شود. بخاری نسبت به انواع وسایل گرمایشی هزینه کمتری دارد و نصب و راه اندازی آن آسان است.

پکیج

امروزه از پکیج برای تامین گرمایش محیط استفاده زیادی می شود و می توان گفت یکی از بهترین وسایل گرمایشی پکیج می باشد.

موتورخانه

موتورخانه، بهره وری بالایی دارد و در فضاهای بزرگ همچون مجتمع های مسکونی یا اداری از آن استفاده می شود. نحوه عملکرد موتورخانه به این صورت می باشد که آب در موتورخانه گرم می شود و توسط لوله های مخصوص به واحدها منتقل می گردد.

تاسیسات ساختمانی چیست؟

تاسیسات ساختمانی یکی از نیازهای اصلی و اساسی هر ساختمانی می باشد. به طور کلی تاسیسات ساختمانی شامل مواردی همچون تاسیسات مکانیکی، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، تاسیسات بهداشتی، تاسیسات گاز رسانی و تاسیسات استخر می شود که در ادامه به معرفی مختصر آنها می پردازیم. شرکت های تاسیساتی همچون تاسیسات نوبهار وظیفه محاسبه و اجرای تاسیسات ساختمانی را بر عهده دارند. تاسیسات ساختمانی در تاسیسات نوبهار به صورت اصولی و براساس نقشه های مهندسی و معماری طراحی و اجرا می گردد.

تاسیسات مکانیکی

تاسیسات مکانیکی به دو دسته تاسیسات مکانیکی ساختمان و تاسیسات مکانیکی صنعتی تقسیم می شوند. تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل سازه های سیستم های داخلی ساختمان می شود که آسایش و راحتی را برای ساکنین ساختان فراهم می کند. تاسیسات مکانیکی صنعتی نیز شامل مورادی همچون تصفیه آب، انتقال آب، انتقال فاضلاب و تولید انرژی می شود.

تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تاسیسات سرمایشی و گرمایشی یکی از مهمترین بخش های تاسیسات ساختمانی می باشد. تاسیسات سرمایشی وظیفه خارج کردن حرارت و کنترل و بهبود هوای داخل ساختمان را بر عهده دارد. تاسیسات گرمایشی نیز به منظور کنترل و بهبود حرارت در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

تاسیسات بهداشتی

از اصلی ترین و مهمترین تاسیسات بهداشتی ساختمان به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • لوله کشی آب مصرفی ساختمان
  • لوله کشی فاضلاب ساختمان
  • لوله کشی آب انشعابی از کف

تاسیسات گاز رسانی

یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف تاسیسات گاز رسانی، توزیع سوخت های گازی میان واحدهای ساختمان می باشد.

تاسیسات استخر

تاسیسات استخر شامل تمامی مراحل نصب و راه اندازی استخر می باشد. تاسیسات استخر به بخش های مختلفی تقسیم می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • سیستم گردش آب
  • سیستم کنترل کننده مواد شیمیایی
  • سیستم گرمایشی
  • سیستم برقی روشنایی

خدمات تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با سال ها سابقه در زمینه نصب و راه اندازی وسایل سرمایشی و گرمایشی و تاسیسات ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مشاوران ما به صورت رایگان در تماس باشید.

بررسی و معرفی تجهیزات امداد و نجات

۱۷ بازديد

بررسی و معرفی تجهیزات امداد و نجات

به گزارش کارشناسان فنی فروشگاه اینترنتی ایمنی ها؛ یکی از کارهایی که آتش نشانان انجام می‌دهند امداد و نجات است. البته به غیر از آتش نشانان مراکز دیگر امدادی هم مانند هلال احمر وجود دارند. در هر صورت برای انجام عملیات امداد و نجات نیاز به تجهیزات امداد و نجات ایمنی ها دارید. خیلی از وسایل امداد و نجات در بخش‌های مختلف ایمنی هم استفاده می‌شوند. در بخش‌های مختلف ساخت و ساز یا صنعت نیاز به تجهیزات امداد و نجات است. ابزار نیروی امدادی می‌توانند در شرایط خاص به کمک کارکنان و کارگران این بخش‌ها بیایند.

 

تجهیزات امداد و نجات چیست؟

همه وسایل و تجهیزاتی که در عملیات‌های مختلف امداد و نجات استفاده می‌شوند شامل این تجهیزات می‌شوند. این تجهیزات بیشتر در تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی یا هلال احمر دیده می‌شوند.

امدادگران از چه تجهیزاتی استفاده می کنند؟

تجهیزات امداد و نجات تنوع بالایی دارد زیرا برای شرایط مختلف تجهیزات مختلفی را در نظر گرفته‌اند به طور مثال تجهیزات امداد و نجات کوهستان با تجهیزات امداد و نجات هلال احمر متفاوت است. هرچند که ممکن است خیلی از این تجهیزات مشترک باشد اما در مجموع تفاوت‌هایی دارند به همین دلیل باید قبل از شروع عملیات نوع امداد رسانی مشخص شود تا با توجه به آن تجهیزات به محل حادثه برده شود.

?. سه پایه نجات

یکی از مهم‌ترین تجهیزات امداد و نجات همین سه پایه نجات است. زمانی که تیم نجات تصمیم می‌گیرد تا شخصی را از گودال یا چاه به بالا بکشد این وسیله اهمیت و کاربرد خود را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین پرسنل تیم امداد و نجات از این وسیله برای پایین رفتن از یک بلندی می‌توانند استفاده کنند.

?. نردبان طنابی

از ویژگی‌های مهم این وسیله انعطاف پذیری بالای آن است. کاربرد و اهمیت این وسیله در تیم عملیات امداد بسیار بالا است. از این وسیله می‌توان برای بالا یا حتی پایین رفتن از یک ارتفاع مانند ساختمان استفاده کرد. در خیلی از عملیات‌ها هم برای بالا یا پایین رفتن از هلیکوپتر استفاده می‌شود. این نردبان‌ها همانطور که از نامش مشخص است ساخته شده از طناب و چوب است.

?. طناب نجات

طناب‌های نجات از جمله ابزار نیروی امدادی هستند که همیشه به همراه افراد تیم نجات هستند. این طناب‌ها در دو نوع افقی و عمودی به موجود هستند که هر دو نوع آن در عملیات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. طناب‌های نجات دارای کیفیت بالا و ایمنی هستند و در دو سر آن گیره‌هایی برای اتصال موجود است.

?. ست کامل کوهنوردی

در این ست وسایل متعددی برای امداد و نجات است که جزء نیازهای ضروری کوهنوردی به شمار می‌روند. انواع طناب نجات، کارابین، قرقره، کاپشن، دستکش، کیف کمک‌های اولیه، کفش کلنگ، کلاه ایمنی و … است. این تجهیزات انفرادی برای صعود به قله باید همراه افراد باشد.

?. انواع نردبان امداد و نجات

به غیر از نردبان طنابی انواع دیگر نردبان هم وجود دارند که تجهیزات امداد و نجات بسیار کاربرد دارند. نردبان چنگک‌دار، نردبان تلسکوبی و نردبان کشویی از جمله این موارد هستند که در عملیات‌های امداد و نجات مختلف به کار می‌روند.

?. انواع تشک نجات

q1_6y20.jpg

یکی از تجهیزات امداد و نجات آتش نشانی که برای نجات افراد در خطر با ارتفاع زیاد به کار می‌رود همین تشک نجات است. این نوع تشک‌ها بیشتر برای نجات افراد از آتش سوزی در طبقات بالایی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که اندازه و کاربرد این نوع تشک‌ها متفاوت است از همین رو نوع عملیات تا حدود زیادی در تعیین نوع تشک مؤثر است.

?. انواع برانکارد برای حمل مصدومین

یکی از تجهیزات امدادگران برای انتقال مصدومین یا زخمی شده‌ها از محل حادثه به آمبولانس یا مکان امن برانکارد است. مصدوم بر روی برانکارد قرار می‌گیرد و دیگر تکان نمی‌خورد به این شکل امدادگران او را جابه‌جا می‌کنند. اما برانکارد دارای انواع مختلف است و با توجه به نوع شرایط و مصدومیت فرد باید آن‌ها را انتخاب کرد. انواع برانکارد به شرح زیر است

  • برانکارد حمل از ارتفاع که دور آن دارای لبه است و مصدوم از کنار برانکارد به بیرون نخواهد افتاد. همچنین این برانکاردها محلی را برای نصب طناب دارند که کار انتقال برانکارد از ارتفاع را انجام می‌دهد. این برانکارد دارای کمربرند نگهداره هم است.
  • برانکارد اسکوپ که یک ابزار نیروی امدادی برای انتقال افراد با مصدومیت‌های استخوانی است. از این برانکارد برای افرادی استفاده می‌کنند در تصادفات یا سقوط از ارتفاع دچار جراحات شده‌اند. برای جلوگیری از بیشتر شدن جراحات یک کمربند نگهدارنده برای این برانکارد در نظر گرفته شده است.
  • برای مصدومان ستون فقرات هم یک نوع برانکارد را در نظر گرفته‌اند تا بتوانند بدون ایجاد صدمه بیشتر این قبیل مصدومان را جابه‌جا کنند.
  • برانکارد تاشو که جای بسیار کمی را می‌گیرد و حمل آن برای تیم نجات راحت است.
  • ?. جعبه یا کوله کمک های اولیه و احیاء

درون این جعبه‌ها همه وسایل مورد نیاز که برای کمک‌های اولیه ضروری هستند وجود دارد. همچنین در صورتی که این جعبه‌ها برای احیاء هم به کار روند یک سری وسایل امداد و نجات بیشتری را دارند. برخی از وسایل امداد و نجات این جعبه‌ها یا کوله‌ها به شرح زیر است.

  • ساکشن دستی
  • سیلندر اکسیژن
  • رگولاتور اکسیژن
  • بگ تنفسی
  • دستگاه فشار خون
  • دما سنج
  • چراغ قوه
  • جراحی کمک‌های اولیه
  • انگشتر بر
  • باند کشی
  • دستکش استریل
  • چسب زخم
  • و

?. کیت تنفس مصنوعی

از این کیت برای احیاء تنفس فرد استفاده می‌شود تا بتوان مصدوم را به بیمارستان انتقال داد.

??. پتوی نجات

پتوهای نجات در انواع مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال پتوی آلومینیومی که برای محافظت در برابر سرما و گرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پتو بسیار نازک است و برای جلوگیری از ایجاد شک به کار می‌رود. وزن این پتو بسیار سبک است و جای کمی را می‌گیرد. نوع دیگری از پتوها هم هستند که در برابر آتش بسیار مقاوم هستند. این پتوها جزء تجهیزات امداد و نجات حوادث آتش سوزی قرار می‌گیرند.

??. قایق امدادی

این قایق‌ها طراحی خاصی دارند و یک ابزار نیروی امدادی به شمار می‌آیند. این قایق‌ها به طور عموم بادی هستند و حمل آن ها بسیار ساده خواهد بود. لازم به ذکر است که مقاومت بالایی در برابر پارگی دارند و در زمان عملیات امداد و نجات سرنشینان دچار سانحه نخواهند شد. لازم به ذکر است که این قایق‌ها دارای موتور هم هستند.

??. چراغ قوه

یکی از تجهیزاتی است که در شب برای دید بهتر امدادگران یا دادن علامت کاربرد دارد.

??. حلقه و جلیقه نجات

از حلقه نجات برای نجات افرادی که در آب قرار دارند استفاده می‌شود. این حلقه از جنس پلاستیک است و می‌تواند مانع از غرق شدن فردی که درون آب است شود. همچنین از دیگر تجهیزات امداد و نجات در این بخش جلیقه نجات است که برای امدادگران و سرنشینان قایق استفاده می‌شود تا در صورت افتادن آن‌ها در آب از غرق شده آن ها جلوگیری شود.

??. وسایل امداد و نجات در بخش غواصی

وسایلی که در این بخش مورد استفاده می‌گیرند بسیار گسترده هستند به همین دلیل در زیر به طور کلی آن‌ها را نام خواهیم برد.

  • جلیقه غواصی که برای انجام رفتن به زیر آب و یا بالا آمدن استفاده می‌شود. جلیقه خای غواصی یک سری وسایل را برای انجام غواصی همراه با خود دارند.
  • کپسول‌های غواصی اکسیژن مورد نیاز غواص را زیر آب تأمین می‌کند.
  • دستکش غواصی که از دستان غواص در زمان انجام عملیات مراقبت می‌کنند.
  • کفش‌های غواصی که ضد آب هستند و از پاهای غواص در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کنند.
  • لباس غواصی که بدن غواص را در برابر فشار زیر آب و همچنین سایر عوامل محیطی مصون نگه می‌دارد.
  • عمق سنج برای رسیدن به عمق مورد نظر به کار می‌رود.
  • قطب نما برای جهت‌یابی و مسیریابی غواص در زیر آب استفاده می‌شود.
  • کفش غواصی فین که برای شنا کردن و رفتن به زیر آب است. این کفش‌ها فرمی به شکل پاهای اردک دارند.
  • عینک که باعث می‌شود غواص زیر آب بهتر بتواند محیط را ببیند و از چشمان خود محافظت کند.
  • لوله غواصی را که بخشی از تجهیزات تنفسی است.

??. قرقره

برای عملیات‌های جستجو در بخش‌های مختلف امداد و نجات نیاز به طناب یا بندهایی است که ترمز اتوماتیک هم داشته باشند.

??. کمربند نجات

این کمربندها در عملیات‌های مختلف برای ایمنی بیشتر امدادگران و همچنین مصدومان به کار می‌رود.

??. چاقو

برای بریدن هر چیزی نیاز به چاقو می‌شود از همین درون تجهیزات امداد و نجات همیشه چاقو موجود است.

کیت های نجات چیست؟

کیت نجات یا کیت بقا را افراد می‌توانند برای طبیعت گردی با خود ببرند. همچنین این کیت‌ها می‌توانند برای انجام امور امداد و نجات هم استفاده شوند. درون این کیت وسایل ضروری هستند که در موارد زیادی افراد مجبور به استفاده از آن‌ها می‌شوند. به طور عموم وسایل زیر در کیت نجات هستند.

  • بطری آب کوچک
  • فندک، کبریت ضد آب یا آتش‌زنه و موادی مانند کاغذ به عنوان آتش‌گیر برای برپایی آتش
  • ابزارهای چندکاره یا چاقو که یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای روشن کردن آتش، ساخت پناهگاه و تله است
  • باند، پماد ضدعفونی کننده، مسکن، داروی ضد تهوع و داروهای شخصی
  • نایلون سبک و طناب برای ساخت پناهگاه
  • سوت برای درخواست کمک
  • شش عدد قرص تصفیه آب
  • چراغ قوه
  • قطب‌نما
  • سر قلاب ماهیگیری و سیم برای ماهیگیری
  • فویل آلومینیومی تا شده به شکل مربع، آینه یا ذره‌بین برای روشن کردن آتش و علامت دادن

نیروهای امدادی چه می کنند؟

نیروهای امدادی در مواقعی که افراد دچار سانحه یا حادثه شده باشند به محل اعزام می‌شود و با استفاده از ابزار نیروی امدادی به مصدوم یا مصدومان کمک می‌رسانند. لازم به ذکر است که نیروهای امدادی افراد متخصص و دوره دیده هستند که امور مربوط به امداد و نجات را به خوبی فرا گرفته و کار با وسایل امداد و نجات را هم بلد هستند.

تجهیزات امداد و نجات را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید این قبیل تجهیزات می‌توانید به شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر که در زمینه فروش تجهیزات ایمنی و HSE فعال هستند مراجعه کنید. فروشگاه ایمنی ها یکی فروشندگان اینترنتی در حوزه ی تجهیزات حفاظت فردی و ایمنی است که تجهیزات امداد و نجاتی را در انواع مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای خرید و مشاهده تمامی مدل ها می توانید به سایت ایمنی ها به نشانیwww.imeniha.com  مراجعه نمایید.

آشپزی مناسب چطور به کمک سلامت ما می آید

۱۶ بازديد

آشپزی مناسب چطور به کمک سلامت ما می آید

در این پست به نقش آشپزی و تاثیر آن بر سلامت  و زیبایی پوست و مو و روان می پردازیم . نقش تغذیه در سلامتی و رشد بدن، اهمیت وجود برخی مواد مغذی برای بدن است. ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئینها، آن اندازه ضروری است که در تغذیه و سلامت سلولهای مغز دخالت دارند. بر این اساس می توان با استفاده از تغذیه مناسب، از بروز برخی نارساییهای عصبی و روانی انسان، پیشگیری کرد.

در پایان روز کاری پراسترس به چیزی برای خالی کردن ذهنمان نیاز داریم و به ویژه آشپزی ایرانی به ما کمک می کند از تنش و استرس رها شویم. وقتی آشپزی می کنیم، کاری فیزیکی انجام می دهیم و از روال معمول روزانه خود خارج می شویم و خستگی ذهنی مان را برطرف می کنیم.

 

آشپزی به تمام توجه ما نیاز دارد؛ وقتی کره یا شکر را وزن می کنیم یا تخم مرغ ها را می زنیم، آرام تر می شویم. آشپزی اثری مانند مراقبه دارد، زیرا باید سرعت خود را کم کنیم و متمرکز شویم. در پایان که نتیجه کار را می بینیم هم احساس آرامش بیشتری می کنیم.

هنگام آشپزی باید تمرکز داشته باشید و فرایند آشپزی را کنترل کنید و این تمرکز موجب دورنگه‌داشتن ذهن از افکار منفی و نامطلوب می‌شود. آشپزی کمی شبیه مراقبه است و برای درمان بعضی از بیماری‌های روانی مفید است. شما با وبگردی و سر زدن به مجله آنلاین می توانید اطلاعات و اگاهی بیشتری پیدا کنید. چون در مجلات اینترنتی آنلاین مطالب فراوانی برای آگاهی به صورت روز منتشر می شود.

 

البته بعضی از اختلالات خلقی مانند افسردگی انرژی و اشتهای فرد را کاهش می‌دهند و تشویق‌کردن او به آشپزی دشوارتر می‌شود. با این حال مطالعات نشان داده‌اند که آشپزی موجب بهبود سلامت روان بسیاری از افراد می‌شود. این تا?ثیر آشپزی وقتی برای دیگران غذا می‌پزید، افزایش چشمگیری می‌یابد.

 

در مطالعات مشخص شده است که رژیم‌های غذایی سرشار از مواد مغذی (شامل مقادیر زیادی از سبزیجات برگ‌سبز تیره، حبوبات، ماهی‌های چرب و توت‌ها) درمان اختلالات خلقی را راحت‌تر می‌کنند. البته واکنش همه به غذا یکسان نیست. عدم‌تحمل بعضی از غذاها و میکروبیوم‌های روده بر واکنش‌ها و در نتیجه خلق‌وخوی ما تأثیر می‌گذارند.

از آشپزی خودتان لذت ببرید

فرآیند پخت و پز و پخت نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد، احساس رضایت حاصل از دیدن محصول نهایی به طور طبیعی باعث افزایش شادی می شود.

شما چیزی ملموس ایجاد کرده‌اید که می‌توان از آن لذت برد و به اشتراک گذاشت.

این به شما احساس موفقیت خاصی می‌دهد.

اینکه توانستید محصولی را خودتان تولید کنید.

آنی گورتون، روان‌شناس، می‌گوید که نتیجه آشپزی چیزی فراتر از احساس موفقیت است.

آشپزی می‌تواند نیاز عاطفی به هدف و معنای زندگی را برای ما برآورده کند.

http://gg.gg/133793

https://bit.ly/3RuZUQv

آشپزی کاری است که به ترکیبی از چندین مهارت نیاز دارد.

درک، برنامه ریزی، توجه به جزئیات، استفاده از حافظه و تخیل، مهارت، خلاقیت و سبک.

بله سبک هم در این موضوع دخیل است.

شاید بتوان گفت که آشپزی مانند اثر انگشت شما منحصر به فرد است.

به این خاطر که هر آشپزی سبک خود را در کار خود و آشپزخانه خود دارد.

شما هیچ وقت نمی‌توانید دو پیتزا از یک نوع که توسط دو آشپز متفاوت درست شده اند را با طعم یکسان داشته باشید.

این علاوه بر خلاقیت آن ها به خاطر سبک آن ها در تهیه پیتزا است.

در برنامه های فراوانی در سراسر جهان به افراد دچار اختلالات خلقی و سایر مشکلات کمک می کنند که به عنوان بخشی از درمانشان آشپزی کنند؛ این روش آشپزی درمانی (therapeutic cooking) نامیده می شود. دانشمندان ثابت کرده اند که آشپزی درمانی اثرات مثبتی بر اجتماعی شدن، عزت نفس، کیفیت زندگی و احساسات دارد.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

آشپزی به افراد کمک می کند روی یک کار تمرکز کنند و این می تواند به آنها احساس قدرت و کنترلی را بدهد که ممکن است خارج از آشپزخانه و در زندگی روزمره شان از آن برخوردار نباشند.

دستورهای آشپزی آسان موجب اضطراب نمی‌شوند و تمرکز را بالا می‌برند. طبق مطالعه‌ای در سال ????، خلاقیت و شادی را نیز افزایش می‌دهند. در این مطالعه که رفتار و اقدامات ??? نفر از نزدیک بررسی شد، پژوهشگران مشاهده کردند وقتی این افراد کارهای کوچک معنی‌دار و آرامش‌بخشی مانند آشپزی را انجام می‌دهند، شادتر هستند.

دانشمندان تصور می‌کنند که خلاقیت آشپزی موجب می‌شود افراد احساس کنند اعتمادبه‌نفس و توانمندی بیشتری دارند و این با نتایج پژوهش‌های فراوان انجام‌شده درباره تا?ثیر خلاقیت بر احساس شادی مطابقت دارد.

جنبه دیگر آشپزی که برای سلامت روان مفید است، آشپزی کردن برای دیگران است. پژوهش نشان داده است که در بسیاری از فرهنگ ها آشپزی نوع دوستانه (Altruistic cooking) راهی برای ایجاد پیوند با دیگران است؛ شما آشپزی می کنید تا نشان دهید به دیگران اهمیت می دهید. جشن بگیرید و دیگران را خوشحال کنید یا صرفا شکمشان را سیر کنید.

واورزونک می گوید: آشپزی می تواند دری برای ارتباط و پیوند باشد. هیچ تردیدی وجود ندارد که غذا افراد را کنار هم جمع می کند. برای کسی که در برقراری روابط اجتماعی مشکل دارد، به اشتراک گذاشتن غذای خانگی با دیگران می تواند تا?ثیر زیادی داشته باشد. بازخورد مثبت و صرفا دیدن اینکه دیگران از غذای شما لذت می برند، تشکر می کنند و برای آنچه پخته اید ارزش قائل هستند، تا?ثیر قدرتمندی بر بازسازی تصور شما از ارزش و اهمیت خود دارد.

https://faheemkhatri.blogspot.com/2023/01/blog-post_28.html

https://sites.google.com/view/dkfsdjfs-hsdf-sif-hsuf-s/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/3820107

https://medium.com/@lenigek669/%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AF-3731ee20d707

https://seo119.wordpress.com/2023/01/29/%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%a2%db%8c%d8%af /

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post497810097 /

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/c27328fc-8801-364f-c91e-afd2228c2521/d6b65764a602f9ebdd6c6fa35a7af6dd

https://app.box.com/s/9l2s27c3fgvp7qbkb5ry3w3rv8gta21r

https://telegra.ph/%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AF-01-29